Lite bilder fran Koh Chang

Detta traffade vi pa langs huvudgatan pa White sand beach. Alla provade och det var skitkul!! (bildern visar fiskar som ater upp doda hudceller)

Nu har jag antligen fatt hjalp av Sofie med att lagga in lite bilder. De forsta tva bilderna ar pa familjen nar vi var pa White Sand Beach. Det fanns ett stalle som hade fiskar som at dod hud och det ville ju barnen testa. Det kittlades nagot enormt! Bilden efter det ar tagen pa piren i Bang Bao och nasta fran en bar pa samma stalle. Det var en liten mysig men turistisk by som ligger langst ned pa Koh Chang. igar sa var vi pa katamansegling runt on, dar vi traffade en massa trevliga svenskar. Snorklingen var vall inte den basta, vattnet var ganska grumligt. Idag ska vi rida pa elefanter och aven fa bada med dem! Imorgon ska vi byta hotell och istallet bo langst ned pa Klong Prao.
Hoppas allt ar bra med er dar hemma.
Gott nytt ar!
Kram rosarna

Koh Chang

Hejsan, nu ar vi framme pa elefanton efter en smidig fard med speedboat och privat taxi hela vagen till vart hotell pa koh chang (= elefant). Har ar stranderna inte lika vita som pa samet men fina o langa.
Vi forsokte lagga upp lite fina bilder men misslyckades efter 15 min forsok so jag far fraga teknikproffset imorgon.

Vi var inne pa den stora stranden idag, white sand beach och shoppade, at middag och bestallde en segeltur med catamaran och snorkling runt koh changs sma oar. Pa onsdag blir det av och imorgon kommer Therese kompis Mimmi hit och halsar pa. Hon bor 2 strander soder om oss. Vi mar alla bra forutom Sofie som har lite magont och Jatte som har fatt flera konstiga bett pa en arm. Alltid nogon som inte ar helt topp !!!! Men vi klagar inte. Har ar det tom lite svalare an pa Koh Samet och kvallarna ar ljumna och skona. Vi ska nu hoppa i sang och hoppas att ni alla mar bra i Sverige. Vi langtar inte hem annu pa ett bra tag.

Kul med alla kommentarer, det uppskattas och forsatt skriva om ni har lust.

Manga kramar fran Rosarna och vi forsoker aterkomma snart med lite bilder.

God Jul i forskott

Hejhej!
Dagarna kanns som dom gar otroligt fort. Vi har nu varit i Thailand i 5 dagar och har pa Koh Samed i 3 dagar. Imorgon ar det Julafton, kanns konstigt att fira det har pa andra sidan jorden. Det kommer att bli buffe har pa hotellet da. Familjen funderar pa att aka pa en snorkling tur innan for att tiden ska ga snabbare innan middagen.
Mamma ar tyvarr fortfarande sjuk men hon mar iallafall battre idag an igar. Som ni vet sa blir det inga superlanga inlagg nar jag skriver men mamma har lovat att uppdatera sa fort hon mar battre. Har kommer lite bilder ifran Koh Samed iallafall.

Kram ifran Sofie
Resten av familjen halsar ocksa, saklart!

Sol och bad ar det som galler!

Hejsan allesammans, Sofie har igen!
Vi borjar med lite trakiga nyheter. Mamma har gatt och blivit sjuk. Hon har feber och ar allmant seg. Vi vet inte riktigt vad de beror pa men det bara slog till idag nar hon och pappa var ute och gick. Forhonningsvis mar hon battre imorgon efter en god natts somn.
Har pa Koh Samed ligger vi mest pa Stranden och tar det lugnt. Vi hade planerat att aka och snorkla imorgon men vi tar nog det pa Julafton istallet. Det ar inte langt kvar nu!
Myggorna har borta terroriserar oss tyvarr. Alla har blivit stuckna men varst drabbad ar nog tyvarr jag. Det verkar som jag ar overkanslig mot myggorna har, mina mygbett ar namligen stora som femkronor och roda. Trakigt men vad ska man gora.
Det ar skont att hora hur kallt det ar dar hemma da njuter man mer av att vara har. Den 25 aker vi vidare till Koh Chang. Vi far hoppas att mamma kan komma och uppdatera mer har nar hon mar battre.
Kram pa er alla ifran oss alla!

Hej ifran Koh Samed

Hejsan alla dar hemma, Sofie har!
Just nu sitter jag har pa internet cafet pa varat hotel, Samed Villa. Vi kom hit med Speedboat ifran Ban Phe. Det var meningen att vi skulle ta en public boat men vi fick lite mixade budskap vart den gick ifran och nar sa vi tyckte att det var enklast att ta speedboat. Den gick ju dessutom hela vagen fram till varan strand. Mamma far beratta mer om allt sedan. Jag tankte namligen mest passa pa att lagga upp lite foton pa familjen som ar tagna med min kamera. Inga fina naturbilder, det far masterfotografen therese sta for, utan mest foton pa familjen.

Pappa och Jag forsta kvallen.

Therese vid en av piererna i Ban Phe

Pappa pa Kim's Beach
Mamma utanfor vart hotelrum innan vi skulle aka till Koh Samed.
Jag innan Koh Samed.
Forsta synen nar vi gick in pa hotellrumet i Koh Samed.

Sa thats all from me right now. Vi far hoppas att masterskribenten mamma skriver lite mer om var vi ar och vad vi har gjort och ska gora och annat kul. Sen att Therese lagger upp lite bilder ocksa. Men ni far ha det bra dar hemma!
Kram pa er,
Sofie
P.s Juste jag hade totalt glomt en grej jag maste beratta om. Jag stod i duschen pa hotellrummet i Ban Phe och helt plotsligt kanner jag nagot vid min fot. Nar jag tittar ned sa ser jag nagot svart klattra upp pa mitt ben (Jag hade inga glasogon sa jag trodde den var tva ganger tjockare an vad den var). Det var en tusenfoting, ni skulle hort vad jag skrek. Pappa och Therese fick sig ett gott skratt kan jag lova medans mamma var snall och hjalpte mig skolja ned den i avloppet medans jag stod och smaskrek.

Framme och nu ska vi vidare till Koh Samet

/Hej, antligen tillgang till dator men inga svenska bokstaver.
Resan gick bra forutom ryggont (Sofie) ont i baken (Kina) skavda knan (Jatte). Det var lite tatt mellan satena. Annars var maten bra och bra service.
Vi har varit 2 dagar nu i Ban Phe o snart ska checka ut och aaka med faergan till Koh Samet. Igar tog vi det lugnt och akte sangthaew (kommunal minibuss) till Mae Pim/Kims beach och badade, daer var det fullt med svenskar. Vi tog alla massage o madde toppen. Nu ska vi ata frukost och checka ut. Bilder far komma senare
Sa jag hoppas allt forstar min lustiga svenska. Vi mar alla jattebra och ar lyckliga att vara har.
Hoppas att ni alla som laser detta ocksa mar bra.

Här kommer ett nytt inlägg om vår Thailandsresa!!

Imorgon är det dags...då lyfter planet mot Bangkok med mellanlandning först i Istanbul.
Jag har äntligen hittat lösenordet till vår sida så nu kan jag uppdatera och lägga in ny text och bilder.

Ska försöka hinna med att maila till alla och informera om bloggens adress.

Vi hörs igen!!

Många kramar Kina och resten av medlemmarna i vår Ros familj.