Hej ifran Koh Samed

Hejsan alla dar hemma, Sofie har!
Just nu sitter jag har pa internet cafet pa varat hotel, Samed Villa. Vi kom hit med Speedboat ifran Ban Phe. Det var meningen att vi skulle ta en public boat men vi fick lite mixade budskap vart den gick ifran och nar sa vi tyckte att det var enklast att ta speedboat. Den gick ju dessutom hela vagen fram till varan strand. Mamma far beratta mer om allt sedan. Jag tankte namligen mest passa pa att lagga upp lite foton pa familjen som ar tagna med min kamera. Inga fina naturbilder, det far masterfotografen therese sta for, utan mest foton pa familjen.

Pappa och Jag forsta kvallen.


Therese vid en av piererna i Ban Phe


Pappa pa Kim's Beach
Mamma utanfor vart hotelrum innan vi skulle aka till Koh Samed.
Jag innan Koh Samed.
Forsta synen nar vi gick in pa hotellrumet i Koh Samed.

Sa thats all from me right now. Vi far hoppas att masterskribenten mamma skriver lite mer om var vi ar och vad vi har gjort och ska gora och annat kul. Sen att Therese lagger upp lite bilder ocksa. Men ni far ha det bra dar hemma!
Kram pa er,
Sofie
P.s Juste jag hade totalt glomt en grej jag maste beratta om. Jag stod i duschen pa hotellrummet i Ban Phe och helt plotsligt kanner jag nagot vid min fot. Nar jag tittar ned sa ser jag nagot svart klattra upp pa mitt ben (Jag hade inga glasogon sa jag trodde den var tva ganger tjockare an vad den var). Det var en tusenfoting, ni skulle hort vad jag skrek. Pappa och Therese fick sig ett gott skratt kan jag lova medans mamma var snall och hjalpte mig skolja ned den i avloppet medans jag stod och smaskrek.

Kommentarer
Postat av: Mormor & Morfar

Hej och kul att höra från er.

Ni tycks ha det varmt och skönt, här hemma är det just nu -14 och det har säkert kommit 2 dm snö sedan ni for. Tur att ni åkte över Istambul och inte via Frankfurt ed då nästan alla flygplatser i Norra Europa har varit stängda flera dagar pga snö.

Vi har kastat soppåsarna och tömt en del ur kylskåpet så ni kan lugnt njuta där nere i syd nu.

Det var i stort omöjligt att parkera vid ert hus då alla bilar och ev p-platser var inplogade av snövallar.

Vi kommer igen närmre jul med julkramar och sånt.

Varma ktamar från ett kallt Stockholm

Mormor och morfar

2010-12-21 @ 18:51:30
Postat av: Anonym

Hallo där nere i värmen, ni ser helt saliga ut på bilderna. Ni hade verkligen tur med flyget. Här är det riktig kallt igen, vi har -20 och massor av snö. På torsdag morgon åker vi till Thomas och Anna. Har inte bestämmt än hur länge vi skall stanna. Vi är lite oroliga för Berits långa resa till fjällen och hoppas att ingenting händer på vägen. Stackars Sofie,förstår att du blev skrämt men så länge det bara är småkryp som skrämmar dig är ju allt ok.

Njut nu så mycket ni kan så hörs vi nårmare jul.

Kram från Farmor och Farfar.

2010-12-21 @ 22:28:44
Postat av: Karin

Härligt att höra från er och att ni alla mår bra och kom ner utan incidenter. Här är det ordentligt kallt, vill helst ligga kvar i den varma sängen! I går gravades laxen och ikväll blir det att göra julskinkan. Skönt att ni slipper fixa sådant och bara kan slappa och lapa sol!



Hur är Koh Samet? Måste ha ändrats en hel del sedan jag var där för 22 år sedan! Kom ihåg att vi bodde på värsta budgetstället med gemensam dusch och toalett en bit ifrån den lilla hyddan. Ni bor bättre vad jag kan se på Sofies bilder!



Sista arbetsdagen innan jul, skönt med en ledig dag iaf. Ska hem till Cilla imorgon och fira hennes 40-årsdag.



Ha det gott och så hörs vi närmare jul!



Julkramar Karin

p.s familjen hälsar så gott!

2010-12-22 @ 08:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0