Sedona igår och idag åker vi till Las Vegas




Här är lite foton som jag tog igår när familjen var nere i Sedona vilket är en liten by långt nere i bergen.
När man ska åka ner dit är det världens slingrigaste väg fast som tur var blev ingen illamående.
Vägen ner och själva byn var otroligt vackert. Efter att ha sett hur vackra bergen var där har jag nu stora förväntningar på Grand Canyon.

Just nu är min mor och far på väg ner till bil uthyraren för att hämta våran hyrbil som är av märket Dodge. Det märket vet jag är väldigt uppskattat av Cowboysen i New Mexico så det duger säkert bra för oss. När allt med bilen är fixat ska vi åka i ca 4 timmar till Las Vegas, Nevada. Där blir det nog besök på den kända strippen och åka runt i nöjesstaden och titta på allt. Imorgon ska vi även hämta upp Micha som jag har saknat massor! 

Det känns som om vi har varit här i en evighet fast det bara har gått fyra dagar. Nu idag är det exakt en månad kvar tills vi åker hem. Jag bara tänker på alla dessa upplevelser som vi kommer att ha innom loppet av en månad. Det var lite roligt i Chicago så räknade jag upp på hur många flygplatser i USA jag kommer att ha varit när  jag är hemma igen och det blev åtta medans resten av familjen kommer att ha varit på fyra. Det känns som otroligt många och då ska jag inte räkna upp delstaterna jag har varit i. 

Dagarna innan vi åkte hit kände jag mig helt neutral till att åka, hade inga förhoppningar eller någonting. 
Nu är jag förväntansfull och vet att resan kommer att bli underbar. Jag tror att de beror på att den värsta biten för mig är nu över. Resan hade aldrig kunnat bli vad den kommer att bli utan min mors planering. Jag facineras av hur otroligt välplanerat är och ni som känner mig vet att jag är otroligt dålig på att planera. Den här resan är verkligen planerad ut i minsta detalj och de ska mamma och pappa ha massa beröm för.
Kram ifrån soliga Arizona, Sofie och resten av familjen
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Sofie och resten av familjen,

kul att vi får ser några bilder också då är det lättare att hängar med. Det ser jättespännande ut. Hoppas ni hållar i era pengar ordentlig när ni svischar runt i Las Vegas!

Nu har farfar kommit tillbaka från landet och hälsa också

Kram Farmor

2009-06-11 @ 18:24:39
Postat av: Mormor & Morfar

Hej allihopa,

Ni är verkligen duktiga på att ge oss skildringar och bilder från er resa och att det skulle vara välplanerat hade vi nog på känn.

Las Vegas blir nog kul där det mesta får en overklig och annorlunda dimension - spela nu bara inte bort reskassan! Frestelserna är många.

Idag var vi på Daniels skolavslutnig i Älta skola,

lika vackert som alltid med alla förväntansfulla barn och många vackra sommarvisor och vädret var också strålande, soligt och nästan +20.

Vi har hälsat på i ert hus och vattnat och tagit in post och allt var helt ok där.

Kramar Mormor & Morfar

2009-06-11 @ 21:59:12
Postat av: Mormor & Morfar

Hej allihopa,

Ni är verkligen duktiga på att ge oss skildringar och bilder från er resa och att det skulle vara välplanerat hade vi nog på känn.

Las Vegas blir nog kul där det mesta får en overklig och annorlunda dimension - spela nu bara inte bort reskassan! Frestelserna är många.

Idag var vi på Daniels skolavslutnig i Älta skola,

lika vackert som alltid med alla förväntansfulla barn och många vackra sommarvisor och vädret var också strålande, soligt och nästan +20.

Vi har hälsat på i ert hus och vattnat och tagit in post och allt var helt ok där.

Kramar Mormor & Morfar

2009-06-11 @ 22:00:06
Postat av: Håkan

Hej, det verkar som ni har det kanon i Amerikat, dock tycker jag att en gammal plutokrat som Jatte borde se lite muntrare ut.:-)Vi brinner av längtan för att få läsa om Las Vegas. Hälsa Elviskopiorna och banditerna Hälsar Håkan med familj! Hejdå!

2009-06-12 @ 21:05:14
Postat av: Fam Lund i Älta

Hej på er allihopa!



Åh vad roligt att läsa om allt och se alla fina bilder. Ni är då duktiga på att skriva, både Kina och Sofie, "skriftens gåva", eller vad säger man?!? Jonas och jag sitter vid frukostbordet och kollar och läser (visst, lunchbordet för vissa, klockan är halvtolv...). Micke är och tränar och sen till Tumba för att hjälpa föräldrarna att byta ytterdörr och Matilda står i duschen (och har stått där ett tag...;))

Igår var det skolavslutning för båda våra "småttingar". Jag var faktiskt med Matilda i Stavan, fick vara med både i klassrummet och i ljushallen (man tackar!). Det var faktiskt en riktigt fin avslutning, välordnat med mkt bra uppträdanden och utmärkelser. Efter allt det och betyg i klassrummet var det mingel i ljushallen och där blev det väldigt känslosamt, ojoj vad mkt tårar! Jag vet inte när jag såg Matilda gråta så mkt senast, när jag såg på henne rann mina tårar precis lika mkt så jag fick undvika att titta på henne. Det var ändå härligt att se och jag är glad att jag var där.

Jag hoppas att ni får härliga dagar i Las Vegas, som sagt, håll i (spel)pengarna!

Hälsa hela familjen!

Stor kram från Valle & co

2009-06-13 @ 11:39:12
Postat av: Mormor & Morfar

Hej igen,

Grattis Kina och Sofie på eran namnsdag - det är Aina idag. Här fortsätter regnandet, hela dagen igår och idag är inte mycket bättre och bara 12 grader. Hoppas ni har mycket sol och värme och vi hoppas ni får en fin tur till St George i kväll.

Sofie är väl glad nu när Micha har kommit.

Må så gott allihop

Massor av kramar från Bissan & Björn

2009-06-13 @ 16:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0