San Diego

Efter en 3 timmar bilresa från sömniga Barstow till de pulserande Los Angeles och San Diego området med 6-filiga motorvägar som korsar här och tvärs, så är vi äntligen framme i San Diego och med havet in på knuten. Vi bor precis brevis en stor Marina i Point Loma området till stora Jattes glädje. Vi ska snart gå en sväng ned mot båtarna och ta en titt. Tror inte att barnen hänger på?!?

Barstow var varmt och soligt  - härligt som omväxling efter de lite kyligare Grand Canyon. På vägen från Grand Canyon till Barstow så tog vi vägen över Zion national park, jag trodde det var en snabbare väg men det visade sig precis tvärtom!
Eftersom Zion är en nationalpark så blev det att betala 25 dollar i inträde fast vi skulle bara åka igenom parken. Det visade sig att det var fantastiska klippor och berg längs med vägen så vi stannade till och tog lite häftiga bilder. Hoppas att vi kan lägga in dem så småningom och lite mer av det vi har fotat. Som ni förstår är det inte jag som står för detta utan Sofie eller Jatte får fixa detta. Jag håller mig gärna till skrivandet.

Efter Zion var det bara att fräsa vidare på motorvägen med ett stopp för mat på ett food court i utkanten av Las Vegas, så det blev möjlighet för tjejerna att ta lite bilder igen på de speciella hotellen i Vegas. Sedan var vi framme vid Barstow på kvälls kvisten som jag berättade i förra inlägget.

Ja, jag tror det är en liten snabb summering om vad som har hänt sedan Grand Canyon. Här i San Diego är det soligt och kanske 20 grader och lite blåsigt. Faktiskt riktigt skönt - se på väder prognosen att det ska fortsätta vara så.
Hoppas att ni får lite bättre väder nu hemma när det nalkas midsommar. Vi får se till att fixa lite midsommar stämning här med. Anna och Thomas midsommar kit kommer till bra användning och jag har hittat absolut (vodka) i en affär här bredvid, knäckebröd har jag redan köpt men sill blir nog svårare att få tag på!

Många kramar Kina och alla. Ha det så bra i kära Svedala och dansa runt midsommar stången för oss med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0