Arizona here we come!

Efter en undebar mexikansk frukost imorse i Albuquerque så kom vi så iväg mot vår resa västerut. Vi åkte så långt det gick på route 66 innan Interstate 40 (motorvägen) tog över.  Efter en lång bilresa genom ett häftigt landskap var vi äntligen framme vid 17-tiden i Arizona och Flagstaff. Vi åkte genom regn och kraftiga vindar och jag tänkte mig inte riktigt att det skulle vara sådant väder. Tydligen har det varit stormigt och dåligt väder i både Arizona och Kalifornien. Vi stannade till vid Indian Village efter halva sträckan och där sålde de "Indian" hantverk, inköpet blev endast en karta över Arizona , det andra souvenirerna var fina men man kan ju inte köpa allt man ser !!

Vi har på kvällen besökt en Mall med en massa butiker och tjejerna hittade en massa saker att titta på och köpa men efter ett tag tog hungern över så vi köpte oss lite mat och åt på hotellrummet. Pengarna bara rinner iväg så vi får tänka efter och kanske äta "hemma" ibland. Portionerna är för det mesta ganska stora på restaurangerna så det är lätt att äta för mycket mot vad man är van vid.

Imorgon tänkte vi åka till Sedona som ligger ca. 4 mil söder om Flagstaff. Vägen dit ska vara mycket vacker och det är slingriga vägar med många utsiktsplatser, får berätta mer när vi har varit där.

Nu ska vi lägga oss och det börjar kännas som vi kommer mer och mer in i rätt tid. I Arizona är det 8 timmar skillnad gentemot Sverige. Imorgon kväll lämnar vi bilen och hämtar ut en ny större modell, det ska bli skönt för den Cheva vi har nu är inte helt bekväm att sitta i en hel dag...... Nu tutar tåget för fullt utanför fönstret, hoppas inte att det händer allför ofta i natt.

Tack för alla inlägg, jag vet att det inte är så lätt att veta vad man ska skriva men kul att ni kommenterar ändå. Kom gärna med frågor om ni undrar över något speciellt.

Sov gott  hälsar Kina och resten av familjen .

Postat av: Annelie

Härligt med semester,här regnardet och 10 grader är inte mycket att hurra för.Det har redan hänt mycket för er och mer upplevelser kommer ni säkert kunna dela med er.Det ska bli kul att följa er på resan.Nu ska vi snart se på fotboll Sverige-Malta hoppas det går bättre än mot Danmark.Alla hälsar kramar från familjen Fjaestad.

2009-06-10 @ 18:51:03
Postat av: Karin

Hej allesammans! Kul att ni är så flitiga att uppdatera på bloggen! Sitter och hejar på Sverige som möter Malta i fotbollskvalet. Just nu står det 1-0 till Sverige, men de spelar inget vidare.... Imorgon är det skolavslutning för både Daniel och Erik. Vi går på Daniels då han byter skola. Sedan drar grabbarna iväg till landet där de ska gå i Stjärnhovs fotbollsskola i helgen. Hoppas vädret hinner bättra på sig!

Var Sedona så fint som det sägs?

Kör försiktigt och sköt om er!!!

Kramar fam Östergren

2009-06-10 @ 19:46:57
Postat av: Farmor

Hej igen,

klockan är 23.45 och jag har precis läst Kinas blogg, för det är väl hon som skriver så flitig antag jag. Det går undan hos er med upplevelserna så man hängar knappt med. Winfried har mycket att läsar när han kommer hem från landet.

God natt!

Kram från farmor

2009-06-10 @ 23:57:27
Postat av: Anna och Thomas

Vi har mycket att ta igen, tiden vill inte räcka till just nu :). Hela resan verkar helt underbar och vi ser fram emot live-berättelser när ni kommer hem med massa fina bilder. Önskar er en fortsatt härlig semester. Vi åker ut till ert land på tisdag för att fira William, det ska bli kul, men vi kommer att sakna er,

kram jennifer, martina, thomas och anna